Tijd voor een nieuw leerportaal? Kijk mee met Service Apotheek

Lerende organisaties zijn innoverende organisaties. Moderne zorginstanties weten dit als geen ander. Die hebben vaak een leerportaal waarin medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen. Net als Service Apotheek, die ook de stap zet naar een compleet nieuw leerportaal: aNewSpring. Een mooie uitdaging die Service Apotheek samen met ons aanging.

Van oud en vertrouwd naar modern en beter
Het oude platform had alle content, maar niet de moderne mogelijkheden. Samen met tBureau maakte Service Apotheek de keuze voor het moderne e-learningplatform aNewSpring. Ruim honderd, kortere en langere, trainingen moesten we voor 1 januari 2022 omzetten. Niet alleen de inhoud van de trainingen, maar ook alle rapportages en gegevens van deelnemers en begeleiders.

Van een systeem dat medewerkers door en door kennen naar een nieuw en onbekend systeem. Dat is niet makkelijk. Maar met een stevig migratie- en implementatieplan op maat biedt een modern portaal zoveel meer toegevoegde waarde. En dat plan? Daar komt tBureau in beeld.

Het plan
tBureau bereidde elke volgende stap en elke stap daarna nauwkeurig voor. Service Apotheek maakte de keuzes die gemaakt moesten worden. Zo vulden we het nieuwe leerportaal. De onvermijdelijke hobbels op de weg wisten we het hoofd te bieden en we haalden de deadline. Hoe deden we dat?

De succesfactoren

  • We verkregen inzicht in alle trainingen. Het soort, de doelgroep, de accreditatiedatum. Zo konden we per training de beste vertaling maken naar aNewSpring.
  • We organiseerden een pilot voor het overzetten van de eerste trainingen. Na succes konden we alles overzetten.
  • We maakten gebruik van de expertise die we in huis hebben om inhoud effectief en kwalitatief goed over te zetten.
  • We zorgden voor regelmatige afstemming tussen Service Apotheek en aNewSpring.

Tevreden medewerkers
De inzet van Service Apotheekmedewerkers moest zo beperkt mogelijk blijven bij deze transitie. Via een basistraining van aNewSpring konden zij het systeem eenvoudig leren kennen om er uiteindelijk goed mee te kunnen werken. De hulp van een ict-architect en een stuurgroep die snel besluiten kon nemen, was hierbij onmisbaar.

Een leerzame en waardevolle samenwerking met tBureau die liep als een geoliede machine waardoor we op 1 januari live konden gaan met een modern en gastvrij Leerplein voor de ruim 500 Service Apothekers en hun teams in Nederland.

Ondanks dat medewerkers niet alles waar zij gewend aan waren ook in het nieuwe systeem hebben, zijn ze erg tevreden met het nieuwe leerportaal. Het portaal is speciaal aangepast naar hun look & feel en met de vele mogelijkheden kunnen ze blijven leren en ontwikkelen op een manier die het best bij hen past.

Het nieuwe Leerplein van Service Apotheek sluit naadloos aan op onze strategie waarin de teams de farmaceutische expert zijn. Hiermee kunnen we op een gastvrije, eigentijdse en attractieve manier scholingen aanbieden, waarmee de apotheekteams sneller kennis tot zich kunnen nemen die ook beter beklijft.

Snel schakelen
Suzanne Stomp, projectleider van tBureau, is trots op dit project. ‘Doordat we snel konden schakelen met Service Apotheek en de leverancier aNewSpring konden we knelpunten zo oplossen zodat het resultaat steeds beter werd. Ook na de livegang namen we nog een paar hobbels. Dat lukte door snelle afstemming en de inzet van de juiste expertise op het juiste moment.’

Ook samenwerken met tBureau?
Denk je aan een vergelijkbaar project? Of een andere veranderopgave? En kun je wel wat hulp gebruiken? Wij begeleiden verschillende fasen van innovatie. Dat doen we samen met onze klant. Onze aanpak kent verschillende stappen en is altijd op maat gemaakt. Jouw casus voorleggen aan Suzanne? Neem via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. gerust contact op. Eerst meer weten over onze aanpak? Download ons gratis e-book ‘Zorginnovatie met resultaat’ op deze pagina.